TDM BARNEHAGER INNFØRER PBL KIDPLAN MANDAG 14. JANUAR 2019

TDM Barnehager går over fra VIGILO til PBL KidPlan som ny kommunikasjonsløsning. Dette vil skje fra mandag 14. januar 2019.

PBL KidPlan har alle funksjoner som dere er vant med i VIGILO, men den er enklere i bruk både for dere foreldre, og oss ansatte. Systemet virker sømløst uavhengig av merke på enhetene dere bruker, og dere vil nå f.eks. få pushvarsling når det legges ut ukeplan (denne funksjonen har ikke Vigilo).

Innlogging:
Alle vil få tilsendt brukernavn og passord på mail den første uka i januar. Dette er generert av KidPlan, og dere kan selvfølgelig endre dette så fort dere har logget inn.

Foreldreapp:
Last ned KidPlan foreldre App fra Appstore/Google Play. Da får du all informasjon fra barnehagen med pushvarsling direkte til mobil, nettbrett eller PC/Mac.

OBS! Personalet har lagt inn all informasjon om dere og deres barn, samt lagt til bilde av barnet på barnets «kort». Det vil dog være lite informasjon ut over dette første gangen dere logger inn! Først når vi tar i bruk systemet 14.01.19 vil det fylles opp med ukeplaner, dagsrapporter, bilder etc, etc

Opplæring i bruk av systemet.
Vi har vært i kontakt med PBL ang opplæring i bruk av systemet, og de sier at foreldreappen er så intuitiv og enkel, at det ikke er bruk for opplæring ut over dette brevet! Vi velger derfor å starte opp kun med denne informasjonen, og så tar vi heller et foreldremøte med opplæring hvis det blir et behov for det. Vi satser på at personalet og foreldrene sammen blir kjent med systemet de første ukene, og at dere foreldre rådfører dere med personalet ved levering/henting hvis dere opplever problemer. Dere kan også ta direkte kontakt med daglig leder i din barnehage så hjelper de til med litt «support»!
Dere kan også lese med om systemet på www.kidplan.com

Vi håper alle får en god overgang fra VIGILO til KidPlan, og at det nye systemet vil gi dere raskere og bedre informasjon om barnas hverdag i barnehagen!